En mening?

Nu sitter man och funderar igen… Varför sitter vi inne och letar efter en mening i livet när vi egentligen borde gå ut och skapa den själva? Jo såhär är det. Vi som sitter hemma, vi gör det för att vi inte vågar något annat. Vi vågar inte göra fel. Jag själv kan känna att jag inte vill svika någon och därför är det bättre att tänka innan jag gör något. Men varför ska vi tänka så mycket för? Så länge vi inte sårar någon annan så kan vi göra vad fan vi vill! Jag menar… Vem ska hindra dig?

Jag vill inte göra någon besviken men jag gör det ändå hela tiden… Jag gör mig själv besviken. Jag vet inte vad jag vill här i livet men det kan ju också bero på att jag aldrig har fått chansen att ta reda på det. Vad är det som är så fel med att göra misstag om man ändå inte sårar någon? Hur vi än gör så kommer någon att bli besviken, men den personen kommer inte vara jag. Jag vill inte göra mig själv besviken nå mer. Jag vill göra misstag hur ska jag annars kunna lära mig något här i livet?

 

Tänk om mina lärare sa det… ”gör bort riktigt ordentligt nu så kanske du lär dig något” Hade det inte varit bra om alla sa så? Då hade man inte ens behövt tänka på att det man gör är fel.


Kommentarer
Postat av: Alizze<3

Jättefin design! :)♥

2012-01-05 @ 16:23:19
URL: http://alizzze.blogg.se/
Postat av: joanna- att leva med Aspergers syndrom!

Hej

Jag heter Joanna och är 23 år men när jag var 14 år fick jag diagnosen Aspergers syndrom och nu bloggar jag öppenhjärtat om mitt liv med diagnosen för att samhället ska få mer insikt och förståelse för hur det är att leva med ett dolt funktionshinder och att alla är llika värda oavsett bakgrund.

Kör även en stor veckans blogg tävling nu där du har chansen att bli länkad inför mina 300-600 unika läsare/dag så kolla gärna in min blogg:)

kram

Ps. du kanske tom vill göra ett bloglovin byte?:)

Ps. Finns flera tävlingar med fina priser också:)

2012-01-05 @ 21:21:52
URL: http://domkallarmighannes.com
Postat av: en värmlands tjej

bra skrivet där hehe :)

2012-01-05 @ 23:17:30
URL: http://MyBloggNotYours.bloggplatsen.se
Postat av: Steinelin

I came upon this site a while back, I love it. It is great for anyone who interested in this subject. It is in my favorites. Thanks, you done a superb job!

2012-07-12 @ 07:12:02
URL: http://steinelin.blogspoo.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0