It's all about you

Varför ska alla sträva efter att vara perfekta? Varför är det så svårt att göra sina misstag och sen gå vidare? Jag är i alla fall trött på att leva för alla andra. Jag föddes liksom inte för att göra alla andra lyckliga?

Jag är 15 år. Den här tiden kommer jag aldrig få tillbaka. Om några år ska jag flytta hemifrån, skaffa jobb och körkort osv. Då ska man växa upp och passa in i samhället, DÅ! Men jag har ju flera år kvar!? Varför ska jag sitta hemma ensam och skriva allt det här istället för att göra det? Varför gör man inte bara sina misstag när man kan? Varför ge upp sitt liv för alla andra? Varför ska man alltid göra allt så lätt?


Så gör era misstag! Det spelar ingen roll vad du gör så länge du inte förlorar dig själv! Du bestämmer själv vem du vill vara. Var stolt över det! Lyssna inte på vad alla andra säger. I ditt liv är du huvudrollen. I ditt liv kan du själv bestämma vem som får lägga sig i.


Jag vill inte sitta hemma och deppa över att jag inte gjort något vettigt med mitt liv än. Jag tänker leva, jag skiter i er som inte ser mig. Jag bryr mig inte om er som ser ner på mig. NI har stora problem, inte jag.

 

 


Kommentarer
Postat av: Ebba

Mysig blogg du har :D

2011-09-25 @ 20:09:39
URL: http://erdesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0