Bloggpause...? Och gammal historia om skolan xP

Tror att det är bättre att jag fortsätter blogga när datan funkar... Så slipper jag sitta vid pappas.



MEN... Jag tänkte ändå berätta en sak som "berörde" mig ganska mycket idag...


Jag har hört att skolan jag går på har varit topp tre värsta skolan att gå på... Men nu fick jag höra hela historian. Rektorn kom in till oss idag på slöjden och berättade.

Det var nämligen såhär att för tio år sedan så startade ett litet bråk på våran skola. Men et där lilla bråket växte mer och mer för varje dag vad jag förstod... Bråket växte pga att när en elev blev nedslagen så forsatte det med att den elevens vänner skulle hämnas... De gjorde alltså likadant. Det fortsatte med att man tog dit sina äldre bröder som skulle fortsätta med det här. Efter ett tag var det många som inte vågade gå till skolan pga allt som hände. I de här bråket var det inte inte bara sparkar och slag som var aktiellt utan också metallrör, basebollträn och även knivar var med i leken. Detta stod i expressen och i andra tidningar runt i landet. Vi vart utsedda som SVERIGE VÄRSTA SKOLA.



Men... Vart vill jag då komma med det här? jo, Det är påväg igen. Polisen var i skolan idag och det börjar bli allvar igen! Jag är förståss inte inblandad men jag tycker synd om alla som e det :( Det är redan elever som inte vågar gå till skolan på grund av det här! men men...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0