You are a free bitch baby

Jag vet att jag skrev att jag skulle ta en paus från bloggen men jag känner att jag behöver skriva av mig lite…

 

Det är nämligen så att jag börjar bli väldigt trött på landet vi lever i. Vi här i Sverige älskar att trycka ner andra bara för att de har saker som vi själva inte har. Jag själv är inte så utsatt av det men jag mår dåligt när jag tänker på alla som faktiskt är det… Tänk er själva att ni går ut på stan och blir kallad slampa bara för att du råkar ha ett u-ringat linne på dig. Eller att folk tycker att du är konstig bara får att du vågar leva ditt liv. Det är ju så att vi har alla fått ett liv att göra precis vad vi vill med, så varför inte bara göra det? DU har fått et liv för att DU ska leva det… Slösa inte bort ditt liv på någon som redan har ett?

 

Jag måste dock säga att jag är påverkad på så sätt att jag inte vågar leva som jag vill. Vi i Sverige är för dömande. Varför ska det vara svårare att få jobb om man har varit missbrukare eller om man har varit med i Big Brother? (bra exempel där… höhö) Nej men ni fattar nog… Bara för att man inte har världens bästa bakgrund (och NEJ jag har inte något i mot Big Brotherdeltagarna) så betyder inte det att man är mindre viktig eller är nedsatt på något sätt! Jag ser upp till de som vågar, ni som vågar göra era ”misstag” och sedan kan gå vidare! Just go for it… Det är vi alla värda.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0