Tidsinställt inlägg, Förvirrade tankar...

Hej på er! Nu när ni läser det här så sitter jag i skolan. Jag är fortfarande sjuk men jag har inte så mycket till val eftersom att min lärare tjatar på min höga frånvaro HELA tiden… Själv tycker jag inte att det är så mycket, och det viktigaste är väl ändå att jag inte ligger efter i något ämne? Nej, jag börjar verkligen tröttna på allt tjat och gnäll hela tiden. Jag är fullt medveten om vad jag gör med mitt liv.

 

Mitt liv är mitt liv. Ingen ska egentligen kunna bestämma över mina val eller mina chansningar. Ibland kan jag sitta ensam och tänka ”vad fan gör jag med mitt liv?” Jag sitter snällt vid datorn eller tv:n och hoppas på att det en dag ska hända något. Jag går liksom i mot mig själv när jag inte orkar lägga energi på att hitta på saker efter skolan eller på helger. Jag har haft tur ändå… Jag har föräldrar som låter mig göra saker och låter mig vara ute sent med vänner. Jag kanske bara är rädd för att missbruka mina föräldrars förtroende? Dock så känns det inte som att jag kan göra det, jag vill inte hamna i massa skit. Men varför är det alltid så att så fort man vill göra något roligt så innebär det att det ska vara nå dåligt? Springa omkring på stan och vara jobbig och högljudd? Skit kul! Eller?

Känns lite som att jag kommer ifrån ämnet här… ;) Vad har vi lär oss nu då? Jo, att det bör finnas mer för uttråkade ungdomar (som jag) att göra på kvällarna! Men… det var ju dock inte det viktiga med det här. Så vart vill jag komma med det här? JO! Skit i alla andra ett tag!  Gå ut, ha kul, gör dina misstag och våga chansa! Du har ju ända fått ett liv för att kunna göra vad du vill med det…

 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0