dikt :)



(skolan)

Du strödde vackra ord omkring dig ! Orden slog rot  i hjärtat på mig !
Där växte de och slog ut i blom ! Men en dag blev blomrabatten tom,
då du ryckte upp varenda rot,och jag bara såg på utan knot !
Varför gjorde du på detta vis? Vi kunde byggt upp ett paradis !
Varje liten planta var unik,som du vattnade med lyrik,
då du påstod att jag var en skatt,samt att jag hade ett glättigt skratt !
Och jag trodde på dig fullt och fast,ända tills något inom mig brast !


jaa, som ni ser så har jag letat omkring efter dikter igen :)
(någonting som jag kommer göra ganska mkt ett tag fram över)
Jag skulle gärna skriva egna, men jag är inte så bra på det^^
vist jag kan skriva lite småtexter me inte få dom  att hålla ihop som en dikt :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0