Dikt :)




Jag har kollat runt lite på dikter :) jag hitta en jätte fin dikt om svek.
Lite sorglig men väldigt fin. jag kanske fortsätter leta mer sen, vi får se :)


AVSKED

Ju längre bort från mig

du vandrar i all din falska glans

Jag ser därmed nya mål

som jag inte trodde fanns

 

Kommer alltid se dig i andra

men också tryggare på vägen vandra

Du har lärt mig allt

och vad som är falskt varmt och äkta kallt

 

Bara en sak jag inte förstår

varför du lekte med mitt hjärta

du tog min tid i två år och gav

tung och innerlig smärta

 

Detta kan jag inte glömma

därför måste jag mig nu gömma

Du ser mig kanske aldrig mer

hur du än ber

jag måste mina tankar tömma..

..och dig glömma

 

En dag ska du mig minnas

då kommer din smärta

jag orkar då inte nära finnas

och se ditt sargade hjärta

 

Med avstånd vaknar smärtan

det är ingen illusion

att "älska" flera hjärtan

är väl din passion

 

Lär dig nu livets stora gåta

när dagen gryr och du visare är

älska, glömma...och förlåta

så kanske..kanske finns jag åter där..

 

...det du då ser är en ny dimension av människa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0